Jak pozycjonować stronę?

Jak pozycjonować stronę?

Strony internetowe stanowią jedno z najważniejszych mediów dwudziestego pierwszego wieku, a ich rola w nowoczesnych społeczeństwach tylko zyskuje na znaczeniu. Internauci szukają informacji na temat swoich hobby, porad życia codziennego, wiadomości i wręcz niezliczonych innych treści, które czasem wręcz ciężko opisać. Statystyka Google wskazuje, że obecnie istnieje ponad półtora miliarda witryn z których każda może posiadać od jednej do setek tysięcy podstron. Aby w całym tym natłoku informacji dotrzeć do odbiorców, należy prześledzić statystyki wyszukiwania Google, które dobrze wskażą trendy wyszukiwania i pozwolą witrynie znaleźć się na czołowych miejscach rankingu wyszukiwarki.

Która z wyszukiwarek jest największa?

Na rynku istnieje kilka większych wyszukiwarek, takich jak Bing, Yahoo czy duckduckgo, jednak ponad 90 procent rynku należy do giganta z Mountain View, czyli firmy Google. W Polsce aż 98 procent wszystkich zapytań pochodzi z tej wyszukiwarki, dlatego statystyki słów kluczowych Google stanowią w zasadzie jedyny sensowny wyznacznik tego, czego poszukują internauci. Pozycjonowanie strony to dosyć złożony proces, który można całkiem szybko opanować, jednak jego doszlifowanie wymaga praktyki oraz ciągłego doskonalenia, gdyż algorytmy wyszukiwarki zmieniają się co jakiś czas. W kontekście ostatnich zmian lepiej pozycjonowane są strony zabezpieczone certyfikatem SSL oraz przystosowane do urządzeń mobilnych.

Co jest istotne w pozycjonowaniu strony?

Niezmiennymi fundamentami pozostają słowa kluczowe, które możemy podejrzeć przez statystyki wyszukiwania google. Gdy już je dobierzemy, należy zadbać o to, aby znalazły się w tytule strony i jej opisie, który będzie widoczny w wynikach wyszukiwania. Kolejnym istotnym aspektem jest także tak zwany przyjazny adres URL, który będzie łatwy do zinterpretowania i będzie zawierał w sobie słowa kluczowe. Kolejnym etapem jest opis zdjęć, które posiadają odpowiednie znaczniki HTML przeznaczone dla wyszukiwarek. Tytuł, opis i nazwa pliku pozwalają algorytmom wyszukiwarki zinterpretować to, co znajduje się na fotografii, a tym samym lepiej wypozycjonować stronę. Także w ich wypadku statystyki słów kluczowych Google dają doskonały pogląd na to, jak powinny zostać nazwane multimedia na stronie.

Jeśli strona korzysta z systemu CMS, tak jak większość aktualnie tworzonych stron internetowych, przydatne może okazać się zainstalowanie wtyczki wspomagającej pozycjonowanie. Statystyka Google pokazuje, że większość dobrze pozycjonowanych stron korzysta z tego rodzaju wsparcia, a tym samym witryny znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania.