Marketing w turystyce – tutaj klient jest najważniejszy

Marketing w turystyce – tutaj klient jest najważniejszy

Działania marketingowe prowadzone w branży turystycznej powinny skupiać się przede wszystkim na klientach – to oni są tutaj najważniejsi. O czym warto więc pamiętać, aby uzyskać jak najlepsze efekty w promocji?

Hotel, pensjonat, willa, hostel – niezależnie od tego, z jakiego rodzaju obiektem noclegowym mamy do czynienia, przemyślana strategia promocyjna jest w stanie dać wyjątkowo dobre efekty.

Aktualnie marketing w turystyce to szeroka gama metod, które wykorzystują różne drogi dotarcia do potencjalnych gości – internet, prasa, telewizja, radio, reklama zewnętrzna, rekomendacje to tylko niektóre z nich. Podpowiadamy, co wybrać, aby przyciągnąć do swojego obiektu jeszcze więcej gości!

1. Strona internetowa to podstawa

Przede wszystkim obiekt noclegowy powinien posiadać własną stronę WWW. Najlepiej, aby była to strona responsywna, czyli można było otworzyć ją zarówno na zwykłym komputerze, jak również na urządzeniach mobilnych – smartfonach, tabletach.

Przejrzysta, atrakcyjna dla oka, zawierająca formularz rezerwacji strona WWW sprawi, że goście będą chętniej korzystali z oferty.

2. Skuteczna reklama w internecie

Na stronach WWW bazuje także internetowy marketing dla hoteli i innych obiektów noclegowych. Bardzo dobre efekty w marketingu w turystyce można uzyskać przez wykorzystanie:

• SEO – optymalizacji i pozycjonowania stron WWW
• kampanii linków sponsorowanych Google AdWords, w tym także Google Hotel Ads
• social media marketingu – marketingu w mediach społecznościowych jak Facebook

Te metody reklamy wyróżniają się dodatkowo przystępnymi cenami, dlatego są doskonałym wyborem zarówno wtedy, gdy chodzi o promocję mniejszych obiektów, jak również dużych sieci noclegowych.

3. Pomocne strony do rezerwacji noclegów
Wielu gości korzysta obecnie ze specjalnych serwisów internetowych pozwalających na prowadzenie rezerwacji on-line.

Zastosowanie ich to skuteczny marketing dla hoteli oraz innych obiektów noclegowych. Pozwalają na łatwe wyszukanie oferty, szybki kontakt i dokonanie rezerwacji on-line.

4. Kluczowy kontakt z klientem
Warto także pamiętać o tym, że marketing w turystyce w dużej mierze opiera się na kontakcie z potencjalnym klientem.

Właśnie dlatego tak ważne są regularne sprawdzanie skrzynki e-mailowej obiektu, aktywne prowadzenie działań w mediach społecznościowych, błyskawiczne odpowiadanie na zapytania przez internet i oddzwanianie przy nieodebranych połączeniach od gości zainteresowanych ofertą.